1. HASTA YORUMLARI
  2. SIK SORULANLAR
Ameliyatsız Varis TedavisiVARİS TEDAVİSİ
  1. HASTA YORUMLARI
  2. +90312 224 1314
Ameliyatsız Varis TedavisiAmeliyatsız Varis Tedavisi

Varisi önleme tedbirleri, beslenme ve jimnastik

Varisi önleme tedbirleri, beslenme ve jimnastik

Önleme tedbirleri, beslenme ve jimnastik

İlk aşamalarda, hastalık hastaları nadiren rahatsız eder. Bununla birlikte, genişlemiş damarların varlığı, onları henüz rahatsız etmeseler bile, yaşam için büyük bir tehlike taşır, çünkü herhangi bir anda en tehlikeli komplikasyon ortaya çıkabilir - tromboflebit .

Varisli damarlarda, hasarlı valfler kanın yüzeysel venöz sisteme girmesine izin vererek buradaki basınçta bir artışa neden olur ve bu da genişlemelerine yol açar. Kan akışı yavaşlar, dokulara oksijen girişi azalır, ülserler ortaya çıkar.

Hastalığın nedenleri:

  • kalıtım; kalıtsal damar zayıflığı
  • uzun vadeli statik yükler
  • sedanter yaşam tarzı
  • hormonal ilaçlar ve hormonal bozukluklar almak
  • gebelik
  • bacak yaralanmaları
  • ağırlık kaldırma, aşırı yükleme (örneğin, birkaç yıl hareketsiz bir yaşam tarzından sonra aktif eğitimin aniden başlaması)
  • sigara içmek

Risk grubu , eşit derecede genç ve yaşlı insanları içerir:

  • yüksek topuklu giyenler;
  • aktiviteleri bacaklarda ağır bir yük ile ilişkili olan sporcular (tenis, halter, vücut geliştirme);
  • mesleği, çalışma günü boyunca saatlerce ayakta çok zaman geçiren kuaför, satış elemanı, öğretmen, garson ve diğer mesleklerin temsilcilerini yapar;
  • "Hareketsiz" meslekler ve bacak bacak üstüne atmayı sevenler;
  • kahve ve alkol severler, çünkü bu ürünler vücudu kurutur ve böylece kanı kalınlaştırır, kalbe geri dönüş yolunu zorlaştırır.

Bir hastalık nasıl tanınır:

Çalışma gününün sonunda bacaklarınızda ağırlık hissederseniz ve en sevdiğiniz ayakkabılarınız hafif ödem nedeniyle sıkıştıysa, bunlar ilk işaretlerdir. Periyodik olarak ortaya çıkan kramplar, baldırlarda ağrı da belirtidir.

Damarlardaki gözle görülür değişiklikler genellikle küçük kılcal - örümcek damarların ortaya çıkmasıyla birlikte.

İleride büyük damarlarda geri dönüşü olmayan süreçler meydana gelir, yüzeye çıkarlar, bazı yerlerde cilt incelir ve düğümlü görünürler.

Beslenme ve diyet

Varisli damarlar için bir diyet maksimum sebze ve meyvedir, minimum tuzlu beslenmedir. Hayvansal protein, yağ ve rafine karbonhidrat bakımından düşük bir diyet. Baharatlı yiyecekler kanı kalınlaştırır ve bu da kan pıhtılarının oluşumuna yol açar. Alkol de benzer etkiye sahiptir. Mümkün olduğunca az et tüketilmesi tavsiye edilir. Vejetaryen yemeklerini tercih eden Papualılar ve Uzakdoğu halklarının bu hastalıktan hiç muzdarip olmaması boşuna değildir.

Diyetinize balıkları, taze meyve ve sebzeleri, lif bakımından zengin, C vitamini yönünden zengin yiyecekleri ve rutini dahil edin. Hepsi bitki ürünlerinden faydalıdır. ABC prensibi burada çalışır, burada A havuç, B marul ve C yeşillik ve turunçgillerdir. Bu listeye kan damarlarının duvarlarını güçlendiren çok önemli iki vitamin daha eklenmelidir. Bunlar zeytinyağında bulunan E vitamini ile cevizde, yeşil çayda ve kuşburnunda bulunan P vitaminidir. C ve E vitaminleri, damarların ve venöz kapakların bağ dokusu olan kolajenin bileşenleridir. Şaşırtıcı bir şekilde, filizlenmiş buğday ve çavdar taneleri, bezelye, fasulye ve yeşil soğan damarları temel besinlerle zenginleştirir ve daha elastik hale getirir. Sarımsak özel bir yere sahiptir.

Varisi Önleme:

Varisli damarların ilk belirtilerine sahipseniz, oldukça basit kurallara uymak yavaşlayacak ve hatta bazı durumlarda daha fazla gelişmesini önleyecektir.

  • Sıcak banyolar, sauna, uzun süre güneşe maruz kalmaktan uzak durun. Yukarıdakilerin tümü venöz tonu azaltır, alt ekstremitelerde kanın durmasına neden olur.
  • Daha fazla hareket edin . Düzenli egzersiz, damarları güçlendirmeye ve kan dolaşımını iyileştirmeye yardımcı olabilir. Orta derecede aerobik, koşu ve yüzme damarlarınızın iyileşmesine yardımcı olacaktır.
  • Ağırlığı azaltın . Aşırı kilolu kişiler özellikle bu hastalığa karşı hassastır. Şişman bir kişinin kan damarlarında normal kilolu bir kişiye göre daha fazla kan vardır, bu nedenle bu tür damarlar çok fazla yüke sahiptir. Böyle bir durumdaki fazla kilolu insanlar, sadece bir parça tavsiye verebilir - kilo vermek ve kilolarını sürekli normal tutmak.
  • Damarları sıkıştıracağı için dar giysiler, çoraplar ve sıkı elastik bantlı çoraplar giymeyin. Ancak destekleyici taytlar ve çoraplar varisli damarların bir dereceye kadar önlenmesine yardımcı olur.
  • Eşit olarak değişen yükler, asla aynı konumda uzun süre kalmayın.
  • Bacak bacak üstüne atma! Bir dizini diğerinin üzerine atmak, kan akışının yolunda bir engel oluşturur.
  • Taşı. Uzun süre ayakta durmak varisli damarlara neden olabilir, çünkü bu durumda normal kan akışı bozulur. Uzun süre ayakta durmanız gerekiyorsa ağırlığınızı değiştirmeye çalışın. Uzun süre oturmak da sizin için iyi değildir: Zaman zaman kalkıp odanın içinde dolaşın veya yarım saatte bir yürüyün.
  • Sabah egzersiz yapın. Yatmadan önce ve sabah uyandıktan sonra, ayak parmaklarınızı ve ayaklarınızı 3-5 dakika döndürün - bu, alt ekstremitelerde kan dolaşımını iyileştirir.
  • Çok yüksek topuklu veya dar ayakkabılar giymeyin.
  • İşten sonra ayaklarınızın üzerine soğuk su dökün .
  • Yazın su kenarlarında daha fazla yürüyün .

Varis hastası değilseniz, ancak sadece buna yatkınsanız, günlük kendi kendine masaj, nazikçe okşayarak ve bacaklarınızı aşağıdan yukarıya doğru yoğurarak önleme için yararlı olacaktır.

"Varis" teşhisi zaten konulmuşsa, bacaklar için masaj prosedürleri kontrendikedir!

Egzersiz eksikliği ve kronik kabızlık, varis gelişimine katkıda bulunan faktörlerdir.

İş yerinde geçen bir günün ardından akşam bacaklarınızda ağırlık hissederseniz, uyurken ve dinlenirken bacaklarınızı yüksekte tutmalısınız. Dinlenirken, kitap okurken, TV izlerken - bacaklarınızı daha yükseğe atın. Yüksek bir yastık veya rulo kullanabilirsiniz.

İşinize masada uzun bir oturma eşlik ediyorsa veya uzun süre ayakta kalıyorsanız, bacaklarınızın pozisyonunu daha sık değiştirmeli, yerine oturmalı ve ayaklarınızı döndürmelisiniz.

Duştan veya banyodan sonra ayaklarınızı soğuk suyla durulayın. Bu hastalık için yararlı olan sporlar vardır, her şeyden önce yüzmek, aynı zamanda yürüyüş, hafif koşu, bisiklet, kayak.

Sağlık ve terapötik jimnastik :

Günlük özel egzersizler büyük fayda sağlayacaktır:

  1. Ayak parmaklarında yükselin. Başlangıç ​​pozisyonu - dik dururuz, ayaklar birbirine paraleldir ve birbirine bastırılır. Bire kadar - ayak parmaklarınızda yükselin, iki sayıya yükselin - kendinizi başlangıç ​​pozisyonuna indirin. 20-30 kez tekrarlayın.
  2. Yükseliş (çoraplar - ayrı). Başlangıç ​​pozisyonu - düz durun, topuklar - birlikte, ayak parmakları - ayrı. Bire kadar - ayak parmaklarınızda yükselin, iki sayıya yükselin - kendinizi başlangıç ​​pozisyonuna indirin. 20-30 kez tekrarlayın.
  3. Yüksel (topuklar ayrı). Başlangıç ​​pozisyonu - düz durun, ayak parmakları - birlikte, topuklar - ayrı. Böyle bir çarpık ayak pozisyonu ortaya çıkıyor. Bire kadar - ayak parmaklarınızda yükselin, iki sayıya yükselin - kendinizi başlangıç ​​pozisyonuna indirin. 20-30 kez tekrarlayın.
  4. Bir başka yararlı egzersiz, sırtüstü pozisyonda yapılan "bisiklet" tir. Bu egzersizi yaparken bacaklarınızı sonuna kadar düzeltmek çok önemlidir.

Bu basit egzersizleri günlük aktivitelerinizi yaparken bile yapabilirsiniz (ofiste yulaf lapası pişirirken veya fotokopi makinesinin başında dururken). Sağlıklı olmak!

Adres Ufuk Üniversitesi Caddesi, Farilya Business Center, No: 8 Kat: 14 Ofis: 68 Çukurambar / Çankaya / Ankara Klinik 0312 224 1314 Mobil 0532 385 3193 Mail infodrrengin.com
uzm. dr. rengin türkgülerUzm. Dr. Rengin TürkgülerRadyoloji Uzmanı
0312 224 13140532 385 3193